klik-klik!

Monday, April 11, 2011

last posting in 4th year.lepas tu, cuti sampai bulan 9....


salam.

juz went back from KL after abis exam medical minggu lepas.
bukan pergi berfoya2 ok.
pergi sana sebab mak saya ada kat sana.
dah dekat sebulan ma ada kat sana.
sebabnya ma tak berapa sihat.
n anak2 semua ada kat sana kecuali saya n abg no 4.
so, dia pergi rumah anak2 sebab kalau kat rumah sendiri dah takde orang dah nak tengok-tengokkan ma.
nak harapkan saya, sekali seminggu je la boleh balik kampung.
tapi, bagus gak ma dok KL.
saya boleh pergi sana jumpe abang2,kakak n anak2 sedara saya..
bukan senang nak jumpe semua adik-beradik kalau bukan musim raya.
tapi sekejap sangat gi KL aritu.
yela..saya mana ada cuti.
pergi weekend je la.
takpe, takpe.
habis year 4 ni, ada cuti panjang.
cuti sampai bulan 9.
maksudnya, boleh puasa sebulan kat rumah n raya!!!!!
best giler.
dah lama tak puasa lama kat rumah.

ok.back to the topic.
hari ni 2nd day in PSYCHIATRY posting.
and this is my last posting in 4th year.
even pasni ada lagi satu minor posting (neuroscience) tp ni dah kire kire last la sebab die combine skali.
paham tak apa yang saya merepek ni.tak paham pun takpe.haha

hari ni buat pertama kalinya saya menjejakkan kaki ke wad 5U USM.
5u ni wad perempuan.
sebelum masuk wad, kena make sure kita tak masuk bersendirian.
bukannya ape, sebagai langakah persediaan.kalau ada pape jadi kan nayo.
baru je masuk, ada seorang patient yang tersangat la hyper terus ucap selamat datang and salam ngan semua student.
ok,itu baru permulaan.
then, bila dah masuk ada pulak patient yang menjerit-jerit, ada yang cakap dia kenal abang kepada one of the student.
then, mulalah sesi clerk patient.
bukan senang nak cari patient yang nak cooperate bila kita nak clerk diorang nih.
bila dah jumpa seorang patient yang ok, terus cop n clerk.
tenagah clerk that patient tu, datang la seorang lagi patient n tengok one of my chinese collegue.
terus die gi cium rambut n pipi dia.
semua terkejut tengok dia masa tu.
n my chinese collegue tu macam tak tau nak buat apa.
dia juz cakap, OK,OK.dah2!
bukan sekali je tau die gi cium tu.banyak kali ok!
haha...
n bila one of my indian collegue baru sampai, ada pulak patient lain yang terus gi dekat ngan my fren, n tenung dia.
lepas tu cakap, u are beautiful.
your hair is beautiful.
speaking tu...
haha..
tapi yang saya perasan,sape2 yang free hair memang kena la ngan patient kat wad tu.
nasib baek la yang muslim semua pakai tudung.hihi.macam-macam.
lagi satu, kat wad ni tak pernah sunyi.
mesti ada patient yang nyanyi la, bersajak la, menjerit la.
so,kite terpaksa layan kan aje.
n student lelaki pun menjadi mangsa patient2 ni semua.
ada patient yang minat kat student.
siap cakap i love u la.
haha.
baru sekali jumpa terus cakap i love u tuh!
bukan main...

saya cerita semua ni bukan nak mengaibkan mana-mana patient tapi just nak berkongsi pengalaman medical student at psychiatry ward.
gelak,gelak jugak.
tapi jangan terlebih pulak.
jangan sampai buat merka terasa.
n patients semua tu tak mintak jadi macam tu pun, kan?
renung-renungkan,dan selamat beramal!

No comments:

Post a Comment