klik-klik!

Thursday, April 28, 2011

1 more year for...

salam.

1 more year??
untuk ape?
untuk saya belajar?
untuk saya cari calon??
ke untuk saya kawin?
oh,tidak-tidak.
bukan sama sekali.
haha.

actually, hari ni result professional exam (PRO) III a.k.a final exam untuk final year dah keluar.
even saya ni belum lagi final year, tapi tadi rasa memang nervous sangat-sangat.
macam nak ambik result sendiri pulak.

secara tradisinya, result exam PRO kat usm ni akan diumumkan oleh dekan atau timbalan dekan akademik.
tapi, biasanya timbalan dekan yang akan announce result untuk exam PRO I dan PRO II.
tapi untuk PRO III, dekan sendiri yang akan announce.
nama-nama pelajar yang lulus exam akan diumumkan mengikut abjad.
n kalau nama tak disebut, maksudnya kurang bernasib baik(atau tak lepas).
kalau tak bernasib baik, kena repeat year.
nauzubillah..mintak jauh sangat2.

tadi, sempat pergi tengok result final year diumumkan.
tapi dah dekat hujung2 dah.
cara result PRO III diannounce ni lain drp PRO I n PRO II.
yang lainnya result final year ni, nama pelajar yang lulus akan disebut dengan title DR di depan nama.
wah...sangat terharu.
rasa macam excited,happy,sedih,takut,semua ada tadi masa dengar nama-nama diumumkan.
rasa macam tak sabar nak dengar nama DR NOR AINI ZAKARIA diumumkan next year.
huhu..
lepas result diumumkan, best student akan dipanggil n best student akan lead baca HIPPOCRATES OATH.
wah...tak sabarnya nak rasa semua ni...

1 more year,AINI.

insya ALLAH,amin...

2 comments:

  1. mimiey...
    aku x jadi doc dr lagi la..
    lagi 1 tahun.
    doakan aku deh.

    ReplyDelete