klik-klik!

Friday, July 15, 2011

wanita dan make-up...eh,saya masih remaja..so, remaja dan make-up.

salam..

who loves make-up??
i bet most of remaja-remaja perempuan, anak-anak dara, mak-mak dara love make-up.
ke ada jugak lelaki yang suka??hehe..itu i tak nak masuk campur..

honestly, saya dari kecik suka tengok orang make up n suke make up.
suka curi-curi pakai lipstick mak or kakak n bajet cun depan cermin sambil muncung-muncung mulut.(ingat angelina jolie ape??)
tapi bile dah besar sikit, dah masuk sekolah, saya dah kurang minat make up nih.
even nak pakai bedak tabur kat muka tu pun malas.
tapi bile dah kena berleter dengan mak cakap anak india mana la gi sekolah, baru la tepek sikit bedak kat muka.

tapi bila dah masuk golongan remaja ni, saya mula minat balik make up.
suka sangat tengok orang make up.
suka belajar n try, tapi bila pakai kat diri sendiri, rasa macam apa kes aku ni??
buruk bebenor.
tapi disebabkan suka make up, saya selalu beli barang-barang make up.
tapi, pakai jarang-jarang.
sebabnya saya tak reti make up.
but some of the basic make up saya pakai la sekarang.
especially after satu insiden ni.

insiden ni berlaku kat ward.
ada seorang ibu patient (umur dalam 30-an) menegur kawan saya, "akak pelik la tengok awak dan kawan-kawan awak ni.."
"kenapa kak??apa yang pelik?"
"apsal semua muka pucat,lesu je..tak pakai gincu ke??bukan setakat student je, doctor sendiri pun sama."
"erk,ye ke kak??hmm..ntahla..hehe.kalau nurse tu rajin la kot melawa nih.=)"

bila fikir-fikir balik,betul jugak cakap akak tu.
muka sorang-sorang mata sembab,tak cukup tido.(saya terkecuali sebab saya terlebih tido..hehe)
takde pun student yang melawa pergi round hari-hari.
asal pakai bedak tu pun dah kire ok.
tak de masa kot nak tepek macam-macam kat muka.

walau macam mana pun, permpuan tetap perempuan.
n saya pasti setiap perempuan akan ada keperluan make up yang asas sekurang-kurangnya seperti bedak or lip balm.
ok lah, saya nak share some of my basic make up yang saya paling suke sekarang ni...

1) foundation from simply siti.

saya suka this foundation sebab die kurang berminyak, sekata bile pakai, n wangi.


2) compact powder from majorlica majorca

saya jenis yang tak suka sangat pakai compact powder.but since try this one, saya dah suka compact powder. it blends well with the skin tone and cover the pores.


3) lipstick from elianto
i love this lipstick so much...
sebabnye die sangat moist, ringan and banyak pilihan warna yang natural.sesuai untuk gadis-gadis remaja.haha..

tu antara my basic make up yang saya guna..
what about u girlz??












3 comments:

  1. kalo gi wad,ksol pakai bedak dan lipbalm je..sebab tak mau bagi muka pucat sama dengan patient dalam wad.walaupun kat wad tue, makcik2 lagik jangok dengan gincu merah..hehe

    nnt dah kerja, mesti nurse in charge wad tenyek gincu dia kat doctor yg tak pakai gincu..hehe.

    better start muka berseri gi wad :)
    patient pun suka tengok :)

    ReplyDelete
  2. woah aku pun baru nk berjinak-jinak ngan make up ni. bak kata kak sol, better muka berseri2 pergi ward..hehe.. thinking of having a bb cream, tp tgh milih2 agi nk yg mana satu. so far ni yg pakai: bedak- artistry. lipstick- nutrimetics n mac.

    ReplyDelete
  3. salam cik aini..

    lama tidak ketemu..^^

    tag mu utk cntest ni : http://lifeoftyra.blogspot.com/2011/07/second-contest-your-best-outfit-photo.html

    ReplyDelete