klik-klik!

Friday, January 14, 2011

jom makan kat tempat best!!!



salam.

saya nak promote satu kedai makan yang best kat kelantan ni.
nama kedai ni KHARIFA. (kalau tak silap la..)
atau nama laennya yang kitorang panggil, restoran kubur cina.
jangan terkejut lak dengar nama tu.
nanti saya cerita kenapa.
masa sampai kedai ni pun tak perasan nama pun, sebabnya kedai ni memang senang nak cari.
kedai ni ada dekat kawasan PENGKALAN CHEPA.
tapi saya tak tau the exact place..
kalau dari USMKK, kite akan lalu jalan nak gi airport.
kita akan ke sebelah kanan bila keluar dari pagar USMKK.
then juz go straight, hingga nampak tempat tinggal pelatih pilot di sebelah kiri. x silap saya namanya ASIA PACIFIC ape ntah.
ada satu cabang tiga betol2 sebelum tempat ASIA PACIFIC tu.
kalau x perasan tempat tu, ada satu sekolah kat seblah kanan jalan before nampak cabang tiga tu.
kita perlu belok ke kiri kat cabang tiga tu.
then, terus pergi straight sampai nampak satu kubur cina di bahu kiri jalan.
x sampai 5 minit pun dari cabang tiga tadi.
then, kita akan nampak restoran tu betol2 lepas kubur cina tu.
sebab tu ada orang panggil kedai tu RESTORAN KUBUR CINA!

kedai ni memang ramai sangat orang pergi.
macam2 makanan ada.
masakan panas, western, siam, makanan set.
kalau tengok kat sini, mostly order chicken chop n kuey teow goreng.
yang special nye restoran ni, kuey teow goreng dia hidang atas daun pisang.
nampak macam best!
tapi semalam saya dan kawan2 makan set.
kitorang pilih lauk ikan steam, tom yam campur, telur dadar berinti n kailan ikan masin.
serius BEST GILER!
especially ikan steam tu.
dahla harga murah.
satu set untuk 4 orang x sampai rm50 pun.
yanglagi best bila ada orang belanja saya semalam.hehe
tq AIN SABRINA!!!

No comments:

Post a Comment