klik-klik!

Sunday, March 6, 2011

TRAUMA

salam

2nd week in medical posting.
rasa semakin best tapi stil banyak benda yang tak tahu.

hari ni, doctor suruh buat ESR (erythrocyte sedimentation rate)
excited bukan main lagi sebab dah lama tak ambik blood patient.
bile dah approach patient, die cakap pagi tadi dah ambik darh.
nak buat apa lagi ni??
ok, jap.
bila tanya H.O., memang betul dr dah ambik blood pagi tadi.
sekarang just kena ambik blood untuk ESR.
ok, fine.

patient agreed.
tapi bile nak insert needle,patient dah berkerut tahan sakit.
haih..jarum tak masuk pun lagi ni.

bila dah masuk jarum, blood x flow pun lagi, patient cakap sakit n menangis
menangis OK!
terkejut gila bila tengok dia menangis.
saya dah tak tau nak buat macam mana,
so saya terus tarik balik needle.
tapi dia still tak berhenti menangis...

aiyooo..
apa sudah saya buat kat dia???
sakit sangat ke??
ampun kak!!!
selama ni tak de pulak patient yang menangis.
lama jugak dia menangis tadi.
nasib baik tak menjerit cakap sakit.
kalau tak, mahu GLAMOUR saya satu ward.
cuak gila saya tadi...
takut!!!
trauma tengok muka kakak tu..


hopefully die OK je lepas ni...
n hopefully saya boleh take blood dengan jayanya tanpa orang menagis..hihi...=)

No comments:

Post a Comment